Mød os på: Pinterest

IndkøbskurvDKK 0,00

Din indkøbskurv er tom.

IndkøbskurvDKK 0,00

Din indkøbskurv er tom.

Reklamationer

Reklamationsret

Lampefreak yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationsretten er din ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Du har 2 år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, og de efterfølgende 2 år hos dig.

Du skal reklamere i rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget, så husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du altid vedlægge dokumentation for dit køb i form af kvittering eller ordrebekræfelse. Udfylder du samtidig følgende formular og sender den til info@lampefreak.dk, vil det lette vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Når du returnerer varen, bedes du notere dit ordre nr. på pakkelablen eller vedlægge en kopi af din udfyldte reklamationsformular.

Reklamationer håndteres typisk skriftligt, og både producenten kan kræve billeder af varen og emballagen.

I tilfælde hvor reklamationsbehandlingen resulterer i tilbagesendelse af varer, se da punktet "Forsvarlig returnering af varer".

Ved reklamationer på mindre fejl og mangler, hvor ombytning kan påføre sælger uforholdsmæssige store omkostninger, kan en reklamationsbehandling resultere i et forholdsmæssigt nedslag.

I tilfælde af hel eller delvis refusion af købesummen vil der typisk være behov for dit registreringsnummer og kontonummer. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. mail.

Hvad kan der ikke reklameres over
Som kunde skal du sikres et produkt, der lever op til pris og markedsføring.

I branchen accepteres fx ikke reklamationer over naturens luner og kosmetiske afvigelser, som fx:
• Kosmetiske afvigelser der er usynlige ved alm. brug, fx på en skjult underside eller bagside
• Alm. forekommende variationer i træfiner
• Alm. forekommende variationer i læder
• Alm. forekommende knaster i massivt træ eller deres placering
• Mindre luftbobler i glasblæste produkter
• Eventuelle lyskilder og batterier, der medfølger en vare. Disse er ikke en del af varen, men medsendes som en service, for at hjælpe kunden til at fastslå hvilken type varen bruger.
• Unika og vintage produkter

Fortrydelsesret

Som privat kunde har du 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, regnet fra den dag varerne modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot informere Lampefreak via e-mail og returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den.

Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes det fulde beløb. Vær opmærksom på, at returneringen sker for egen regning.

For tilpasningsvarer - varer, der skal fremstilles eller tilpasses individuelt til dig - kan din fortrydelsesret være begrænset til det tidspunkt, hvor fremstillingsarbejdet påbegyndes. Enhver indskrænkning af din fortrydelsesret kræver dit samtykke, og du vil blive oplyst på forhånd.

Bemærk at din fortrydelsesret helt eller delvist bortfalder, hvis du decideret tager varen i brug, og denne ibrugtagning åbenlyst formindsker salgsværdien.

Refusion af din betaling sker typisk indenfor 1-7 hverdage, og senest indenfor 30 dage efter din vare er modtaget, i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c. Har du ikke modtaget dine penge retur indenfor 14 dage, vil der typisk være tale om en fejl, og du bedes derfor kontakte Lampefreak.

Se punktet "Forsvarlig returnering af varer".

Forsvarlig returnering af varer

Alle produkter, der returneres til Lampefreak skal være forsvarligt indpakkede.

Varerne sendes til:

Lampefreak
Balticagade 12, 2 sal
8000 Aarhus C
MRK: RETUR Lampefreak

Har du fortrudt dit køb, mærk da pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af ordrebekræftelsen, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Lampefreak. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Ved returnering er fortrydelsesretten altid betinget af, at du leverer varen tilbage i væsentlig samme stand og mængde. Bemærk, det er et krav om original emballage og lignende, hvis denne udgør en naturlig del af produktet, eller i øvrigt har en ikke uvæsentlig værdi for Lampefreak. Undgå derfor at påklistre mærkater eller at skrive direkte på originalemballage.

Returnering som følge af annullering/fortrydelse sker på købers egen regning.

Sender du en vare tilbage som følge af reklamationshåndtering, vil du typisk modtage vejledning fra Lampefreak.

Det er vigtigt, du ikke sender varen før reklamationen er behandlet, og der er truffet aftale med Lampefreak, da det letter ekspeditionen.

Lampefreak anbefaler, at mindre pakker returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er det muligt at spore pakken i Post Danmarks system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Lampefreak. Yderligere har du mulighed for, at efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav, eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Lampefreak.

 



Månedens designer

Emmanuel Gallina

Emmanuel Gallina

Emmanuel Gallina blev født i Frankrig i 1972. Han er uddannet industriel designer og arbejder både i Milano og Paris. Gallina har blandt ...
Læs mere »

På bloggen

Lampefreak blog

Følg med på vores blog, hvor vi løbende deler nye lampeløsninger, tips til belysning og anden international inspiration. Klik her for at møde os på bloggen »

Video om Zaha Hadid

Vi bruger cookies
Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, til at genererere statistik og til at optimere din oplevelse af sitet. Læs mere om cookies >
OK